KOSÁR - üres

 
  FŐLAPRA     |     KERESÉS:     MŰVÉSZEKRE     /     FOTÓKRA     /     INTERJÚKRA    
    impresszum     |     beállítások


Fotó részletes adatok

Fotográfus - Tarczai Béla
Kép címe - Máger Ágnes festőművész
   
Sorozat - Kortársaim, 1
Műfaj - portré
Készítés ideje - 1986
Készítés helye - Magyarország
Földrajzi hely - Miskolc (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) Derkovits u. 10., a művésznő műterme
Készítés körülményei - megrendelésre
Kapcsolódó személy - Máger Ágnes, Máger, Ágnes
Eredetiség - eredeti negatívról készített utólagos szerzői kópia
Méret - 30x40 cm
Színesség - ff
Hordozó - papírkép
Állapot - hibátlan
Fájl neve - 00014957.tif
Jogtulajdonos személy -  Tarczai Béla
Publikáció - Kortársaim, Miskolci Galéria, 1990 Tarczai Béla életmű-kiállítása, Miskolci Galéria, 2002
Képleírás - Végvári Lajossal szintén mondhatnám, hogy évtizedes…, jó munkakapcsolatban voltam. Barátságnak talán nem merném nevezni, de nagyon jól megértettük egymást. Hiszen a fotográfiában, a fotóügyeknek az előmozdításában ő is nagyon sokat tett. Én is ügyködtem ezen a vonalon, úgyhogy kölcsönösen támogattuk egymást, különösen azután, hogy Miskolcra került, azután volt különösen szoros a kapcsolat. A feleségével, Máger Ágnessel őrajta keresztül kerültem ismeretségbe. És hát megpróbáltam a feladatot – mert ez az album számára készült – úgy megoldani, hogy egy ilyen környezetet adjak, ahol ők élnek és ahol ők dolgoznak. Hát ezt sikerült összehozni. Ugyanaz a tér, a műterem, csak némi elmozdulással. A Lajos már kezdett elkényelmesedni, ő szívesebben üldögélt, aztán a lábával is problémái voltak, ízületes volt, viszont az Ágnes ő mozgékonyabb volt, inkább álló pozícióban próbáltam megörökíteni. Én kitaláltam, megkerestem a helyet, hogy hol fogok fotografálni. Akkor az volt a lényeg, bár nem mindenkivel sikerült megbeszélni, hogy ne vegyék tudomásul, hogy én most itt vagyok. Hanem egyszerűen beszélgessünk. Beszélgettünk erről, arról. És amikor kialakult egy olyan pillanat, például amikor a szemüvegének a szárát bevette a szájába (› TB-t166, TB-166), ez egy olyan helyzet volt, amit nem lehetett kihagyni, ezt meg kellett csinálni. De egyébként semmi beállítás nem volt, hanem a spontán mozgás, ahogy azt magával hozta. Az Ágnesről készült kép az be van állítva, meg kellett állni, meg kellett fogni azt a széket. És azért gondoltam, hogy inkább így, nem ülve, mert akkor túlságosan hasonlít a másikhoz. De jobban is érvényesül a műtermi környezetben így. Lajos inkább íróember volt, bár fotografált is, de inkább, mint elméleti tudós vált ismertté.
   
 
  
Copyright © 2007 Az 1956-os Magyar Forradalom Történetének Dokumentációs és Kutatóintézete Közalapítvány